:::versi santai:::

ada dekat 3hari gak aku xon9..ada org rindu kat aku x?? erk? xhbs2 perasankn..hehe..aku tahu,xda sapa pon kisah sbb blog ni bknnya brhantu sgt nk kena follow stiap masa.owner blog mls update tahap ular sawa kekenyangan..huuu.

2,3 hari ni aku mls on9 sbb aku dh gila sesangat baca novel..belambak novel yg aku borong masa karnival buku kt KLsentral dan termasuk masa kuar kt midvalley mggu lepas aku borong lgi..yg lama aku xhbskn,aku gi menambah lgi..dh tu,brtangguh2 dan belambak buku aku xbaca..x ke membazir namanya tu?

so,aku nekad nk bagi luak jugak buku2 aku tu dgn mengurangkn masa on9..lgpon apa sgt yg aku nk selak..takat FB ja..boring aku.korang tahu knp aku kata boring? sbb aku pelik dgn manusia dlm FB tu..yg xkenal sibuk nk kenal. yg dh kenal xda plak nk tnya kabar..haish..itu yg org best sgt dgn cinta mukabuku tu..mngarut xbetempat.aku mmg xpcaya cinta alam maya ni..lantak la mukabuku ka,muka surat ka..aku xminat.huuu




ni novel yg aku dh khatam baca 2 hari lepas..konon2 meletup sgt la kan cita dia.tgk dok iklan merata sbb filem dia akan kuar..so,kak lisa (kwn aku kt tadika) pon beli novel ni dan aku tumpang sekaki..hihi.emm,klu tnya pendapat aku pasal novel ni aku cuma blh kata just nice la..xda yg gempak sgt sbb cerita cinta biasa..blh dijadikan bahan bacaan ringan sbb bagi aku cerita dia cuma penuh dgn konflik tp sedikit moral yg ditonjolkn..so,xbnyak pedoman yg blh dipakai.xbyk unsur cinta pada Allah,xda sgt rasa tggngjawab utk tuntutan agama..emm,aku blh baca sekali lalu jerk.xtekesan dihati pon..huu.

sinopsis OMBAK RINDU:

Izzah anak yatim piatu yg tinggal bersama pakcik dan makciknya..kerana hutang,pakcik Izzah sanggup menjual Izzah di kelab malam.Di kelab malam Izzah telah mengenali Hariz yg telah memperkosanya ketika dia mabuk.Kerana mahu menebus maruah,Izzah memohon pertolongan Hariz untuk membawanya keluar dari kelab tersebut..demi mempertahankan maruah diri,Izzah juga memohon utk berkahwin dengan Hariz dan tidak akan menuntut sebarang hak sebagai seorang isteri..Izzah sanggup dianggap sebagai perempuan simpanan..

ha,,setakat tu jerk blh bg sinopsis..mana ada sinopsis berjela-jela..hehhh.nk tahu lebih lanjut gi beli novel dia sendiri.klu malas baca novel,filem dia nnt kuar bln 12 nih..^__^



ni novel yg aku baru ja settle pgi tadi..best gak la sbb sempoi.starting asyk bt aku gelak jerk dgn ayat dia yg santai..tp 1 jerk yg aku lemah sikit..penulis dia pmpuan tp watak yg dia bawa lelaki.so,susah jugak aku nk imagine watak lelaki tu dari penulisan pmpuan.kadang2 aku rsa mcm halus sgt perasaan laki cm gitu.ntahla..aku pon bkn pandai sgt pasal perasaan lelaki..so,aku layan jala cita ni smpai hbs.ok gak la..blh la takat nk hilangkn bosan..

sinopsis BIDADARI HUJAN :

Raimy Haidar menemui cinta sejati dgn Qamalia..Bagi dia,Qamalia adalah gadis yg dinanti2kan..cinta 1st sight ketika Qamalia memayungkannya di waktu hujan..namun,percintaan yang dicipta mendapat tentangan dari keluarga.Raimy diminta berkahwin dengan pilihan neneknya diatas alasan hutang budi..mampukah Raimy memenuhi hasrat neneknya @ terus bertahan bersama Qamalia?

heee..suspen x? xsangka lak aku dh berbakat tulis sinopsis lepas layan novel..well,pndapat aku la kan jalan cerita novel2 melayu kita ni seakan sama ja. sikit2 kena kawin paksa..hbs modal ka apa? huh! diaorg tgh tggu aku la tu utk ubah trend novel kita..hehehe.kucing kuar tanduk pon belum tentu lgi aku blh tulis novel..komen ja pandai.huuuu (T_T)
Label: edit post
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com