slmt mnjalani ibadah korban..
salam aidiladha..

emm,pgi tdi aku dan fmily terlepas solat sunat hari raya.errr?? mmg xsngaja sesangat.dh pakat tggu giliran utk pegi mandi sorg2,last2 dengar imam kt masjid dh angkat takbir.haiiila..aku bru ja nk sarung telekung kt kpala,dh sentap..kelam kabut aku suh adik aku cuba dengar apa yg aku dengar.btl ke solat kt masjid dh stat..dan,mmg sah! kitaorg dh terlepas solat sunat hari raya thn ni.huhu (T__T)

klu ayah aku tahu ni,bising dia...slalu ayah aku mmg kelam kabut pegi masjid awal.siap kerah kitaorg bsiap cepat.tp sbb thn ni dia xada, kitaorg jadi teralit plak..emm,mmg sedih la..dh semangat nk gi solat tdi,tgk2 xsempat..mmg salah sndirikn..xblh nk kata apala..huuu (T__T)

apa2 pon ni adalah pngajaran supaya xambik mudah lgi..kena sntiasa bhati2 dgn masa.klu tidak,ini la jadinya..rugi.rugi..



kelebihan pada hari2 10 zulhijjah :

Imam Ahmad r.a dari Ibnu Umar r.a bahawa Rasulullah s.a.w bersabda : " tiada satu hari pon, amalan kebaikan padanya mempunyai kelebihan melainkan pada hari2 10 zulhijjah ini, oleh kerana itu perbanyakkanlah padanya tahlil ( La Ilaha Illa Allah), takbir (Allah hu Akbar) dan tahmid (Alhamdulilah).
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com