:::: STANZA CINTA::::
aku baru jerk khatam baca novel Stanza Cinta..emm,sejak aku kerja dkt tadika nih,byk jugak novel yg aku blh khatam.padahal masa aku study dulu aku cukup xsuka baca novel.bg aku buang masa.hihi.yala..aku ni mmg pemalas tahap 360 darjah.buku sekolah pon aku mls baca,nk baca novel? kirim salam awal2 la jawabnya..xsggup aku nk hadap novel yg tebalnya mengalahkan kamus..hehhh

tp skrg aku dh lain..mgkin sbb dh xkena hadap buku2 pelajaran,maka otak aku meminta makanan utk diisi supaya dpt berfungsi dgn baik.so,aku cari la buku yg santai2 utk aku isi masa lapang,sbb aku skrg mmg jarang sgt nk tgk tv.yala..keja aku dari pagi smpai mlm.klu aku tgk tv pon bkn aku fhm apa benda yg diorg tgh crita.bek aku memerap dlm bilik ja..tenangkan fikiran..kekadang on9,kekadang baca novel..



dan serius aku cakap,novel Stanza Cinta ni aku blh katakan antara karya hebat yg pernah aku baca..ayat2 dan madah2 yg ditulis oleh penulis ni btl2 menyentuh jiwa..kredit utk penulis novel ni,Nurull Halawati yg mampu membuatkn pembaca turut tenggelam dlm menyelami cinta agung seorang manusia kepada tuhannya..



Stanza Cinta ni mmg dh kuar dgn drama bersiri kt TV3..tp aku tgk sekali lalu jerk sbb aku tau dh komitmen aku dlm melayan drama bersiri..aku xblh nk ikut secara konsisten.tp,klu menurut pendapat org yg menonton drama nih,mmg lain btol dari novelnya.mgkin dlm drama dia nk bt lebih byk konflik supaya lbh menarik..tp klu baca novel dia,kita akan dpt lbh byk ilmu dan pngajaran yg terselit..begitu byk kata2 hikmah dan nasihat yg kadang2 sebagai manusia aku sendiri lalai..bila baca novel ni,mmg dpt mmbuka mata dan hati tentang hidup yg sebenar.tentang hakikat yg kita sebagai manusia tidak boleh menidakkan kewujudan Allah...


' jika kamu letakkan hatimu di akhirat,pasti kamu akan bahagia di dunia dalam redha-Nya. tetapi jika kamu letakkan jiwa kamu hanya pada dunia maka kamu akan merasai pahit maungnya hati yang tidak berkesudahan '

( bait puitis Stanza Cinta )
Label: edit post
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com