:::TREND ARTIS BERTUDUNG??
assalamualaikum suma..emm,petang ni hujan lgi.blh dikatakn setiap hari hujan sejak 2,3 hari ni.moga2 hujan yg turun ni mmbawa rahmat..aminnn

ptg2 ni aku xbt apa..lps hbs raptai utk budak2 kt tadika tdi,aku terus blk selayang rumah aku.lepas rindu jap sbb mggu depan family aku nk melancong kt langkawi smpena cuti sekolah.dan aku,kena kerja sbb konvo mggu depan.huuu..geram,geram.napa la nk bt konvo masa cuti sekolah.melepas aku nk gi langkawi.(T__T)

emm,kali ni aku sesaja nk bukak isu tentang artis kita yg dh ramai bertudung.sesaja ja sbb masa aku bukak FB tadi aku ada baca status sorg friends aku ni yg kata artis ni cuma ikut trend jerk dan bukan bersungguh sgt pon nk berubah.emm..apa pendapat korang?

bg pendapat aku la,nawaitu mereka ada dlm hati.kita xberhak utk kata dkt mereka cam tu..samaada mereka nak ikut trend @ btul2 nak berubah,itu hak mereka.kita cuma blh mendoakan yg baik2 utk mereka kerana pendapat aku la kan,artis ni blh dikatakan mempunyai pengaruh yg kuat.klu mereka berubah kearah yg baik,tak mustahil ramai yg akan mengikut kearah yg baik jugak.kita patut menyokong dan bkn condemn mereka.tp klu mereka menuju kesesatan,yg tu kita xpayah bg toleransi.





wardina,diana amir,irma hasmee..antara artis yg sudah berubah mengenakan hijab.alhmadulilah..aku menyokong sepenuhnya penghijrahan mereka.dengan bertudung kita blh menyekat diri drpd maksiat.mungkin klu dulu sblm bertudung,mereka pernah masuk kelab malam tp bila dh bertudung agak tak sesuai utk masuk kelab malam.klu dulu sblm bertudung,dgn selamba berpeluk2 dan bersentuhan dgn lelaki ajnabi tp bila dh bertudung dh ada rasa malu nk bersentuhan dgn lelaki ajnabi..byk hikmahnya..

sejauh mana nawaitu mereka utk berubah,sebesar mana usaha mereka utk terus kekal berada dilandasan yg benar bkn kita penentunya.hanya Allah yg mampu mengadili mereka..kita xblh sesedap oren mengata mereka terhadap usaha yg mereka lakukan kerana kita sendiri walaupon bertudung litup masih belum tahu mcmmana pengakhiran kita.dimana kedudukan kita di akhirat nanti.maka,sokongan terhadap sesama muslim perlu diteruskan untuk memartabatkan Islam..



emm,kenal mereka ni? datuk siti..antara idola dan diva dkt malaysia nih..apa pendapat korang dgn trend tudung yg dia bawa? memang rosak! itu ja yg aku blh kata..klu setakat janji kosong yg dia nk tunaikan aku rasa dh xperlu..dia cuma akan memberi kekeliruan terhadap manusia lain dlm bertudung..mgkin ada juga yg fikir kita blh bertudung separuh..janji tutup jugak sikit..haihhh,ingat mcm ambk wuduk kt kepala yg blh basah sikit pon dh sah?? xda maknanya..

sorg lgi..pencetus kontroversi..dh elok2 pakai tudung cantik,tiba2 tanggalkan tudung sbb nk ikut trend..apa kes?? fida.fida..mmg suka eh pemainkan tudung tuhh? aurat wanita xada toleransi..kita mmg xblh paksa setiap org berubah jadi baik.tp kita blh cuba utk membuka mata mereka.klu org kata xsampai seru,mmg kita xblh paksa dia.tp balasan Allah tetap akan berlaku.jgn sampai seru itu datang hanya utk menjemput nyawa sudah..kita bkn tahu mcmmana rasanya bila rambut kita dibakar dgn api neraka..sehelai sahaja kita tayang rambut kita,dh cukup utk kita merasa azab tuhh.so,ada ka toleransi utk menunggu seru??

renung2 kan dan selamat termenung...O_o
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com