~sempurnakah kita?~
salam..entri 1st utk bln disember nih..actually,xla busy sgt.tp xda mood nk update.xtahu nk tulis apa.xtahu nk bgtahu apa.so,aku biarkan jerk blog nih terus sepi utk beberapa ketika.

baru2 ni kt tempat kerja aku ada beberapa krisis.well,pekara biasa..mana ada tempat yg xada krisis.btl x? dlm rmh.antara adik beradik,mak & ayah pon blh ada tekanan.nk bgaduh.xpuas hati dgn perangai dia ni,dia tu..biasa..manusia mmg xpenah akan rasa puas.akan selalu nmpak salah orang lain,tp diri sendiri? emm,diri sendiri jugak yg disangka baik sgt..

sapa yg tak pernah ada masalah? angkat tangan.. rasanya org yg angkat tangan ni bkn bpijak dekat bumi kowt.hehe.tipula klu kita ckp 'aku xpenah ada masalah pon,hidup aku mmg drpd dulu smpai skrg senang jerk.lgsung xde masalah'
huh! ye sgt la tuuu..nmpak benor menipunya.

apa yg penting,seberat mana pon masalah kita,tanganilah dgn baik.bykkan bersabar.igt Allah byk2.igt yg ujian ini adalah utk menguji kita.penah terfikir x brp ramai manusia yg cuma igt Allah pada waktu tertentu sahaja? masa dia senang,ada dia igt tentang tuhan? tp bila susah dan @ sakit,baru merayu2 mintak doa supaya diberi kesenangan..sedih..

aku pon manusia yg lemah.yg mempunyai hati yg boleh dibolak balik..sbb tu aku merasakn betapa kita kejam dgn Allah.dh la Dia bg semua nikmat kpd kita secara percuma.tp kita senang2 ja lupakan Dia.dh xberibadat,buat dosa pulak..Allah suruh kita beribadat bknnya xda ganjaran.ada..sapa kata bt ibadat xdapat apa pon? bt letih badan ja..emm,btl2 la manusia yg xreti nk untung.bt ibadat dpt pahala dan pahala tula yg akan menempatkan kita disyurga nanti.so,rasa dh layak ka blm?

teruskan usaha..kita mungkin xblh jadi sempurna.tp kita masih blh berusaha kearah kesempurnaan.jaga hubungan kita dgn Allah,insyaallah..hubungan sesama manusia juga turut terjaga.
Label: edit post
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com