aku dh resign!
lama xhapdet..xsempat memandangkan aku keja teruk.bila mlm aku dh letih nk on9.hri ni aku dh blk rmh..mninggalkan bumi kajang.mninggalkan kerja aku.terlalu sakit rasanya bila diperbodohkan.serius..aku xmain2.

aku bekerja sbg guru tadika bknnya smggu dua..hmpir 7bulan.segala kerja aku buat.bkn sekadar seorg guru.tp aku jgk sbg seorg pengasuh budak.bkerja hmpir 14jam 1hari.tp gaji yg diberi cuma rm500..aku xkisah lgi.aku kena ajar kafa ptg2,xpenah dbayar.keja secara percuma.aku xkisah lgi.

tp bila aku mntak nk bhenti keja,bos aku bg dgn syarat cukupkan sbulan keja..ok..aku try ikut apa yg dia mntak.tiba2 dia hantar aku ke taska.jaga baby..hal tadika xpayah ambk tahu dh.fine..aku jaga taska selama smggu.tp aku dh nekad,xmau lgi ikut notis tu.aku akan bhenti bila aku dpt gaji.aku dh xmau ckp byk..tiba2,bila tyme bayar dt gaji dia cuma bg sparuh ja sbb dia nk aku tggu smpai cukup tarikh notis.aku xmau ikut.aku dh nekad..klu dia dh buang aku,bt apa lgi aku nk ikut ckp dia.aku nak dt aku,dan aku akan kuar dari tmpat tu..

rupa2nya..dia lgi pndai putar belit.dia kata kmi ada rosakkn brg2 tadika..suma tu perlu diganti.aku btl2 xfhm..ntah dkt mna yg rosak aku xtahu.sbb spnjang aku jaga tadika xda bnda pon yg aku bg rosak.dan akhirnya..aku dan bos bgaduh.aku mengemis mntak dt aku sendiri.mntak hak sbg pekerja..tp,aku dh jadi fed up! aku dh xmau dh dt tu..biarla..setiap sen yg dia ambk,dia xkn selamat.di dunia klu dia kaya pon bkn blh bawa ke mana.aku akan biarkan dia diadili yg maha kuasa.perniagaan dia adalah tanaman yg akan mmbawa dia kemana.

dia dh byk menzalimi org..aku percaya Allah tu maha adil.setiap perbuatan akan dibalas setimpal.
Label: edit post
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com