alhamdulilah..terima kasih ya Allah..

serius masih lgi dlm mood hepy..^__^
result j-qaf dh kuar dan aku bjaya!
syukur yg teramat sgt..sgguh..
dlm kegawatan zaman skrg,pengangguran yg smakin bertambah dikalangan student ipt aku xsangka aku blh dpt keja sesingkat ini.

aku xsempat menganggur..
yes,serius!
pas hbs exam hri tu aku bt praktikal 2bln.
blk ja ke KL terus keja kt tadika.
then bila dh resign,smggu ja aku dok kt rmh aku dh dpt keja..
miracle..rezeki yg Allah berikan penuh dgn keajaiban.

kita xpenah tau apa akan blaku pada hari esok.
tp yg penting lakukan yg terbaik setiap hari..
dlm apa jua kerja yg kita bt.
tak kira study ataupon kerja mesti buat yg terbaik.
tak kira minat ataupon tak,tetap kena lakukan yg terbaik.

aku ingat lgi kata nasihat drpd bos aku masa di 7e dulu.
aku penah keja dkt kedai 7e lepas hbs STAM.
kiranya masa tu nk tggu result msuk ipt.
so,aku saja nk cri dt sendiri nk bt lesen keta.
bos aku cakap,wlupon kita nk keja sekejap jerk tp kita tetap kena bt keja dgn baik.xblh halal balai atas alasan kita nk keja sekejap @ gaji sikit or whatever..
sbb ini adalah amanah.jalankan tggungjawab sebaik mgkin.
dimata org awk cuma pnjaga kedai,tp amanah tu tetap awk pegang.

aku belajar dri kata2 ini la yg menyebabkan aku terus memandang kedepan.
perlu lakukan yg terbaik dlm setiap perkara.
xkirala org hargai @ tak..
aku penah merasa mcmmana sakitnya tak dihargai bila penat lelah kita org xnampak.
tp apa yg mampu kita lakukan?
bkn dibawah kuasa kita suma tu..
Allah maha mengetahui..

dan,aku jugak sedar..klu kita sakit hati dgn sesuatu seumpama kita xredha dgn ujian Allah.
Allah yg berikan segala nikmat bt kita pon,blm sepenuhnya kita bersyukur.
jdi,wajar ka kita marah pada mnusia yg xhargai kita bila kita sndiri blm sepenuhnya menghargai nikmat syukur dari Allah.

berusaha menjadi yg sempurna..ya,itu azam aku tahun ni.
btl..xda mnusia yg smpurna.tp itu bkn alasan utk cipta kesalahan.
kita blh berusaha mncapai kesempurnaan itu.
xperlu byk..berusaha sedikit demi sedikit.
dan yg penting kena istiqamah..




Label: edit post
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com