SELAMAT UTK AYAH..
alhamdulilah..siang tadi selesai jgk knduri doa selamat utk ayah. Wlupon bt dlm kdaan xbrp terancang,tp semuanya brjalan lancar..sempurna sudah. Hari ni kira hari terakhir aku bsama ayah sblm ayah berangkat ke Mekah 28hb ni.mgkin xdpt hantar ayah ke airport sbb keja.

Pergi ke Mekah...sesuatu yg mmg xpenah ayah sangka.waktu doa selamat tdi pon berapa kali ayah menitiskan air mata kerana rasa terharu dpt tpilih utk menunaikan haji tahun ini..

Dalam ucapan ayah waktu doa selamat tadi " saya bersyukur sgt sbb terpilih utk menunaikan haji tahun ni,klu la difikirkan..ntah bilala sy dpt merasa pergi ke Mekah.." syahdu suara ayah menahan sebak.tputus2 suara dia mmberi ucapan.

Ya..aku mngaku.klu aku ditempat ayah,aku pon akan rasa bnda yg sama.ayah berulang kali sebut,dia mcm mimpi dpt pegi Mekah.klu aku,aku akan kata aku umpama mengigau smbil brjalan..huhu.

_____________________________________________________________________


Penerbangan dri kota kinabalu ke kl ambk masa 2jam stgh..mmg kt atas flight tdi ktaorg tidor jerk sbb letih dgn travel wktu kt kk.bla smpai jerk airport suma sibuk angkat beg masing2.dlm tgh sibuk2 tu,aku dgr suara ayah ckp dkt mak. " eh,bagasi haji col la.." mak cuma angkat kening je sbb tgh sbuk mmunggah brg msuk dlm troli.dh siap punggah baru mak jawab.."col la blk.." ayah beku..mgkin otak msh belum blh bfungsi dgn baik lps turun dri flight.

Tak lama lepas tu,ayah dpt col lagi..kali ni aku dh xdgr butir bicara ayah dgn pemanggil telefon sbb aku terus bjln didepan utk smpai cpt dkt parking keta..sedar2 aku dengar ayah bgtahu,ayah dpt pegi haji.ha??? mmg tekezut gila..cmna plak tu? aku xfhm..

" Ayah kena btugas kt Mekah selama 3bln. Pos suh uruskan bagasi haji. sambil tu ayah blh bt Haji sama.ayah panggilan last minit menggantikan seorg staf yg xlepas medical check up..ish,mcm xpcaya ja.." muka ayah berseri2 jerk..

" tp xmaula xcited sgt..tkut jgk medical check up xlepas.." ada garis kebimbangan di muka ayah.

emm,ayah ada masa utk get ready 3 hari ja lps blk drp kk sblm pegi kursus haji.dlm masa 3 hari,ayah bt medical check up,visa,pasport..segala bagai.lpas 3 hari ayah terus gi kursus.dan sbb penerbangan ayah delay la kitaorg sempat bt knduri hari ni.bayangkn..dlm masa 2 mgu,ayah bt persiapan.

suma adk beradik ayah terkejut.knp cpt sgt..bkn takat adk beradik,opah aku yg kt kmpng pon mcm kecik hati sbb dia kata dia xtahu pon ayah nk gi haji.hehe..opah.opah..klu la ayah tau dia nk gi haji thun ni,cnfirm la dia bgtau..tp sbb dia sndiri pon xtahu.

doa aku bt ayah,smoga ayah selamat pergi dan selamat kembali.smoga haji ayah mndapat haji yg mabrur. doakn anakmu disini smoga dpt keja cepat..(^_^)
Label: edit post
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com