bila nak kawin??

aku baru jerk smpai rmh lepas bsesak2 dlm bas dan ktm..
seyess aku nk muntah hijau dgn org yg sikit pnya ramai dlm ktm.
dh rupa tin sardin pon ada.

dari selayang nk ke kajang ambk masa 4jam sbb nek trnsport awam.
lbh kurang mcm nk blk kmpg aku kt kedah jerk..huhu
aku mmg xsukala nek ktm.seyess xsuka sgt2.
bkn sbb pnya byk manusia ja dlm ktm tu,tp sbb ketapi dia gila slow.
nk tggu 1 tren dkt sejam.dh dpt 1 tren,mnusia tlampau ramai smpai aku tpksa redha ja tren tu lepas.

pas smpai KLsentral,aku ambk tren batu caves..
nk jdi cita,aku terserempak dgn 2org budak kolej aku.
hai la...aku mmg segan sbb muka aku gila selekeh tahap gaban ni sbb dh bsesak2 dgn org ramai.

dh duduk bertentang,kitaorg borak2 la..
al-maklum,pas hbs sem dulu kitaorg chat dkt fb ja.
dan,soalan cepu cemas mesti akan ada pnya..

kwn : ha,kiah.bila nk kawin?
agak dh..soalan ni msti tselit jgk..

aku : ada nmpak muka tua sgt kerk? aku xsmpai tahap andartu lgi la..bru 23,bkn 32.lepak la..huhu

kwn : (sengih ala2 kerang busuk..) mmg la.tp kwn2 hg suma pakat dh lgsung dh.xtringin ka?

aku : ceh! lagi2 isu tu jgk dipersoalkn..klu diaorg kawin apa plak kna mgena dgn aku.aku xlangkah bendul pon..aku xpaksa pon depa kawin.

kwn : loyar buruk noo..hg tgk la depa pakat beranak pinak nuu..anak dh 2,3..hg?

aku : la..apa mslah klu depa beranak 2 ka 3 ka..bkn aku nk jdi bidan depa pon..biaqla kt depa.
loyar buruk yg mmg buruk..huhu

kwn : ssh ckp dgn hg ni..bt skit jiwa ja..

aku sengih..btl apa bnda yg aku ckp.(^__^)

bg pendapat aku la..nk kawin bknnya senang mcm goreng kacang..
aku akan bsedia nk kawin bila suma syarat dh ckup.
apa syarat aku??

ni dia syarat aku..

1) aku kena ada keja dulu..cmna nk handle ekonomi rmh tgga klu xkeja? wlupon brp byk kwn aku kata " hg kawin dulu,lps kawin insyaallah rezeki akan dtg." uihhh..aku xbranila ambk risiko ni.tggu rezeki dtg bgolek2..klu tetiba mmg sesak cmna? cri mak ayah nk settle kn hal rmh tgga? ish,buruk benor rasenya..

2) aku sndiri kena bsedia dri segi ilmu rmh tgga..cmna nk handle agar kluarga bahagia.dan takat ni aku rasa aku mmg fail lgi.nk tahu knp aku ckp cm2? tgk jela cmna skt kpala aku jaga bdk tadika..aku pnya lidah keras lgi nk pujuk memujuk ni.byangkn klu ada ank sendiri asyk menjegil ja..mau dia kata aku ni bkn mak dia.tp cikgu tadika..errr??

3) kenala ada someone yg nk jadi laki aku..erk? putus fius apa aku ni..mesti la ada org nk kt aku.aku kn perempuan mlayu trakhir..( hahaha.gelak guling2..msuk mesin basuh,basuh sndiri!! )

kwn aku yg tnya tu pon xsedar diri tu.dia sndri pon xkawin lgi..bising2 plak.sesedap oren jerk dia nk bsuh aku..so,aku reject dia pnya complen..('__')



Label: edit post
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com