~ dear Kassim Selamat ~
wuarrrggghh! wuarrrggghh! nk mama! nk mama!
ish,budak ni..mmg tekanan btol.semggu ni asyk melalak jerk! errr,pembetulan.bkn smggu.dh dkt 3 mggu melalak kt sekolah.asal dtg sekolah ja melalak.asal melalak ja dtg sekolah.

PELIK...mak dia silap bg nama ke apa? patut tukar jdi ahmad albab kerk?
aku mulala nk mengarut tahap xingat ni..huhu
nsb bkn anak aku,klu x dh lama aku ambk towel sumbat dlm mulut dia.(ish,sikit pnya zalim ckgu..huhu)

hari ni dtg sekolah melalak jgk.mmg hobi dia kot..awal2 dulu mak dia marah ktaorg sbb xcol suh dia ambk anak dia.kononnya ktaorg bt xkisah nk biarkn anak dia meraung smpai hbs sekolah.
protect anak la konon..lps anak dia bt perangai stiap hari,dia pulak dtg jerkah kt sekolah.
ha..bru tau anak dia mmg manja tahap x ingat..

seyes la aku bkn kaki yg pandai pujuk budak..dkt 2bln keja kt tadika ni lidah aku berbelit lgi nk pujuk budak.mmg xreti aku nk blembut..jerkah,jegil biji mata aku pandai..(mmg xpass la aku bab pnjagaan budak..huhu)

hari ni bla si Humaira ni melalak lgi dlm kelas aku,mmg aku angin 1 badan la..mau x,aku kena handle budak2 yg xpndai baca sepatah haram skali dgn handle tulisan diorg yg ada ala2 cacing tgh korek tanah..huhu

apa lagi..mata aku bulat tgk dia yg menangis,meraung,melalak,menjerit..mengada.nah..ambk kau.pnya byk label aku bg.

aku : humaira,knp dtg sekolah klu nk nangis?
dia nangis jerk..sepatah apa pon xjwb.so,aku pon ckp dgn dia.

aku : awk tau x klu menangis hari2 blh bt mata buta?
ha..ambk kau..wlupon aku xpenah tau teori apa yg aku pakai sbb aku xpenah blajar medik,tp ckupla dgn tgk cita p.ramlee tuh. ada juga aku nk bancuh dia.kononnya watak si kassim selamat tu jdi pngajaran la..

Humaira yg tdi meraung kuat mula perlahankn tangisan.

aku : awk xnk buta kn?
geleng...

aku : klu cm2 berhenti menangis.nnt air mata awk tu melekat,terus xblh buka mata.
lagi aku bt teori sendiri..lantak la.janji dia diam.
klu x,suara dia yg meraung tu mengganggu pembelajaran dlm kls.
suma xblh blajar.dan aku sbg ckgu,selagi dia xbhenti nangis,selagi tula oksigen aku kurang.
semput aku tahan marah..eeee...mmg luar alam btol.

pas aku kelentong dia,dia pon bhenti nangis,& ambk buku latihan.terus belajar mcm biasa.
haha! teori bhasil..thnks Kassim Selamat (@__@)
Label: edit post
0 Responses

Catat Ulasan

pesanan anda

Related Posts with Thumbnails
  • DGN NAMA ALLAH..

    PENGIKUT

    wawwi.com